Manapság a lelki okokkal foglalkozunk és az önszeretet fontosságáról beszélgetünk, miközben megfeledkezünk a testünkről. Ez korábban fordítva volt. Átestünk a ló túlsó oldalára? Szerintem igen! A test legalább annyira fontos a maga mechanizmusaival – amelyek életben tartanak bennünket –, mint a lelkünk, amely az érzelmeinken keresztül befolyásolja az idegrendszerünk működését. TEST-LÉLEK-KELLEM – ha maradunk a nők hármas tagozódásánál. Fontossági sorrendet nem tennék.

De az IR ugye. Hol felejtem el a testem? Ott, hogy a jó gondolataim nem helyettesítik a jó táplálékokat. A szénhidrát számolásától nem fog a bél regenerálódni; ha profi mérlegem van otthon, attól nem leszek kevésbé intoleráns; és hiába áltatom magam azzal, hogy a megkívánt kakós csigára a szervezetemnek szüksége van, attól az még ártani fog nekem. Szóval beszéljünk egy kicsit a test folyamatairól.

 

– aki INTOLERÁNS a KAZEINRE vagy GLUTÉNRE, teljesen mindegy hogy mennyire keveset eszik belőle, napi szinten élesztheti magában a gyulladásokat

 

– túl sok GABONA fogyasztása, akkor is ha nincs intolerancia; megakadályozhatja a bél regenerációját, akár TÖNKÖLYRŐL, akár ZABPEHELYRŐL, akár más gabonáról van szó, emellett előremozdítja az inzulinrezisztenciát, gyulladásokat kelt, zsírok raktározására ösztönzi a szervezetet és emeli a vér trigliceridszintjét. (…)

 

– a GLUTÉN képes arra, hogy a bélfalakat pár órára áthatolhatóvá tegye különböző toxinok (táplálékokkal bejutó fehérjék) számára, amelyek így a véráramon keresztül oda mennek, ahova csak akarnak, akár az idegrendszerbe is, ezzel pedig komoly toxinterhelést fogunk a szervezetre zúdítani. Így okozhat fejfájást vagy ízületi gyulladást a GLUTÉN. Persze nem minden esetben pusztán erről van szó! :)

 

– a TESTELEMZÉSEN látom, hogy például aki folyamatosan zabpehellyel kezdi a napot, annál kialakul – előbb vagy utóbb – az érzékenység a gluténra, ami GYULLADÁST tart fenn, és ha ez krónikussá válik, a végén jönnek a civilizációs degeneratív betegségek. Emiatt is ajánlom a változatos táplálkozást lehetőleg piacról beszerezve, – és persze a glutén-, kazein- és cukormentes ételeket – vagy ha kevés az időd, akkor megfelelő házhozszállító cégektől vásárolj.

 

– akinek valaha volt antibiotikumkúrája vagy ipari húst eszik, annál nagy valószínűséggel rossz felszívódást találhatunk a vékonybélben és/vagy patogén mikrobiomot. A mikrobiomban élő szimbiotikus baktériumok, amelyek az egészségünkhöz járulnak hozzá, a mi TAMAGOCSIJAINK. Ha nem eteted jó táplálékkal őket, hamar kipusztulhatnak! Prebiotikumokkal élnek, cikóriával, savanyú káposztával, terápiás csontlevessel, fermentált ételekkel – ezekkel életben tarthatod őket. Ők is felelősek a jó immunválaszért, a közérzetünkért és a világbékéért is, hiszen tudjuk, hogy a zavarodott elme mindig patogén bélflórával párosul.

 

– külső vagy belső stressz minden esetben van IR esetében. Ha a főnököt nem is tudjuk lecserélni, de légzőgyakorlatokkal, a tüdőcsúcs átlevegőztetésével javíthatunk a szervezet stresszre adott válaszán, javíthatjuk a légzés által a sejtek oxigénellátását, és szuperjó szerek vannak, amiket ajánlani tudok egyénileg

 

– aki kihagyja a reggeli étkezést, az már önmagában ezzel is közelebb kerül az INZULINREZISZTENCIÁHOZ

 

– a magas omega-6 szint gyulladásokat gerjeszthet a szervezetben, ezért az étrend tartalmazzon gyulladáscsökkentő omega-3 zsírsavakat, amelyeket főleg a halakban találsz meg.

 

– ha a szervezeted hiányt szenved vitaminokból, annak kárát látja a finomhangolásod, azaz a HORMONÁLIS MŰKÖDÉSED, és a bélműködésed, és a hajad, és az idegrendszered, és a vérképzésed, és... Még sorolhatnám a vitaminok szerepét és egyensúlyteremtő hatásait reggelig. Az sem mindegy, milyen vitaminkészítményt szedsz. Rossz bélflóra esetén persze szedhetünk bármilyet, az úgy is többnyire a széklettel távozik, anélkül hogy bármi is történne ott legbelül. Vannak akik a szintetikus vitaminokat részesítik előnyben, én nem tudok semmilyen összefüggésről, amely alapján ezeket javasolnám. A természetes anyagokat felismeri a szervezet, de a súrolókra, fehérítőkre, térfogatnövelőkre, nátrium-glutamátra, nitritekre, aromákra, ízfokozókra stb. egyelőre nincs immunrendszerünk; ezek megzavarhatják az immunválaszt, mert nagy fejtörést okoznak a szervezetnek, nem érti, hogy miért kell, akár viccből is barkochbáztatni őt. Nincs nyilvántartása ezekből az anyagokból. Emiatt a szövetekbe, szervekbe, ízületekbe lepakolja ezeket, amíg ki nem találja mi legyen velük, de idővel annyi munkát hárítunk rá, hogy már nem lesz soha napirenden ez a kérdés – ebben az életben, ebben a testben legalábbis.

 

– aki éhgyomorra GYÜMÖLCSÖT, szénhidrátot, cukrokat eszik – például zabpelyhet aszalványokkal –, óhatatlanul megdobja a vércukrát, erjedést indít el, eteti a gombáit – ha vannak –, ezen felül fokozza a szervezetében a gyulladásokat. Szóval nem igazán ajánlott ez a kombó!

 

– ami ajánlott, az a természetes élelmiszerek, melyek találkoztak a Napocskával és a gazda szeretettel fürkésző tekintetével, a minél több zöldség fogyasztása – akár 3 óránként – a tamagocsijainknak, fermentált zöldségek, az ismertebbek ezek között a savanyú káposzta, rezisztens keményítő fogyasztása (pl. főzés után lehűtött rizs) ezek is támogatják a tomagocsijainkat és az emésztési funkciónkat. Régen nem igazán volt élelmiszer csíráztatás, fermentálás vagy áztatás nélkül. Emlékszem amikor az idősebbb nemzedék éjszakára a rizst vagy a hüvelyeseket beáztatta. Minő időpazarlás! :)

 

– INZULINREZISZTENCIA esetén mindig elengedhetetlen a gyulladás megszüntetése – persze annak ismeretében, hogy pontosan hol van (ezt a nem megfelelő táplálkozás akadályozhatja, például a glutén, a kazein, a laktóz és a többiek); a bélregeneráció, hiszen ez az alapja minden gyógyulásnak; és a hidratáció – kellő mennyiségű jó minőségű vízfogyasztás; ezek mellett fontos a stresszkezelés, a légzőgyakorlatok és amikről írogattam eddig.

 

– MOZGÁS: a rendszeres sporttevékenység növeli az inzulinreceptorok érzékenységét, én az Avivát ajánlom természetesen, mert magas pulzussszámú edzést biztosít, célirányosan a női szervekre és a hormonális működésre fókuszál. Természetesen ha ritkásan végezzük az Aviva gyakorlatokat – vagy más örömteli de nem megerőltető sportokat –, az nem növeli az inzulinreceptorok érzékenységét, de a rendszerességgel jelentősen segítjük ezt a folyamatot! 

 

– ALVÁS: ha éjjeli bagoly vagy, azzal jelentősen borogatod a napi ritmusodat és ezzel is a szervezeted hosszú távon kimeríted és az önregeneráló folyamatokat jelentősen visszaveted. Aludj el lehetőleg 11 óra előtt vagy még korábban!

 

– és hát a széklet! Legyen formás kis krinolin. A legjobb, ha egy papírzsebkendővel el tudod intézni az ügyet, ha nem – az már egy tünet lehet. A laza széklet, a hasmenés, a szorulás, a zsíros széklet stb. nem tartoznak az egészséges kategóriába. A TESTELEMZÉSEN hallom, hogy a széklet rendben van, majd kiderül, hogy mindez így van, csak kétnaponta. :)

 

Bármit is írtam eddig, ez csak ötletelgetés, hiszen a TESTELEMZÉSEN tudom megmondani egyénileg, hogy milyen összefüggések vannak jelen a szervezetedben. Csak egy példa. A több zöldség, kevesebb szénhidrát jó. De ha ehhez társul egy pajzsmirigy probléma vagy rossz szénhidrát anyagcsere, akkor más lesz a prioritás: sok zöldség tiltólistára fog kerülni. Szóval vedd ezt annak, ami, – ez ötletelgetés. De ha jobban meglátod az összefüggéseket az életmódodban és a közérzetedben – akkor már megérte! :)

Tóth Juli
Funkcionális táplálkozási referens, Joalis terapeuta és Aviva oktató

A fenti ötletelgetés nem helyettesíti az orvosi kezelést!

 

Az Aviva Stúdió már sok éve szolgálja azokat a hölgyeket, akik babát szeretnének az Aviva torna elsajátításával. Bár a módszer amikor megszületett a célja a fogamzás gátlása volt, mert akkoriban még nem voltak fogamzásgátlók és a nők is befolyással szerettek volna lenni a saját életükre. Természtesen, mai is bárki használhatja erre a célra, de nagyot fordult a világ azóta!

Ma már a gyermekáldásért használják leginkább az Aviva-módszert. A  különbség abban rejlik, hogy akik gyermekáldásért Aviva tornáznak, azok másképpen végzik a gyakorlatokat, hiszen más a célja a mozgásnak. Akik a ciklust akarják rendezni vagy antibébire tornáznak (kemikália nélkül), azok erős beszorításokkal végzik a gyakorlatokat.

Ahol babára tornáznak, ott nem javaslom a beszorítást, hiszen ha a baba már a pocakban van, akkor se akadályozzuk a fejlődését! Ebben az esetben a rendszeres Aviva torna nem okoz gondot, nyugodtan lehet tornázni, mert a beágyazódást is segíti a gyakorlás.

NINCS az Aviva-módszerről - Aviva torna DVD - és nem is lesz. Hiszen ebből is látható, hogy mennyire egyéni az alkalmazása a módszernek. Ajánlott oktató segítségét kikérni, hogy eredménnyel és sikeresen végezhessük a tornát!

Amennyiben bárki elakad, inkább forduljon az oktatójához és NE a fórumokon tájékozódjon az Aviva-módszer alkalmazásáról, mert ott sok sületlenség is olvasható, ami sajnos félre is vezetheti azokat, akik bizalmat szavaznak a módszernek.

Ott látom, hogy elmarad a siker, ahol a rendszeres gyakorlás elmarad, illetve más dolog akadályozza a fogantatást, (ezekről olvashatsz a www.tothjuli.hu weboldalamon) például rossz táplálkozás, kórokózó stb. Hogy éppen mi is ez a faktor, arra segít rávilágítani a Testelemzés, amit az Aviva Stúdió végez, annak érdekében, hogy feltérképezzük a terhességet hátráltató életmóddal kapcsolatos folyamatokat.

Várom az érdeklődőket szeretettel a Testelemzésen, ahol több mint 10 ezer változót is tudunk elemezni a természetes fogantatás sikeréért.

Jelentkezéshez kérjük kattints ide

További információk: www.tothjuli.hu
Jelentkezés:
avivastudio.hu weboldal Jelentkezés menüpontja alatt.

 

Véghseő Klára festőművész csoportjai

Az Aviva torna - Budapest és Bécs - oktatása mellett szeretek olyan dolgokat végezni, mely az idegrendszernek is pihentető! :) Klára által vezetett festő csoporton szoktam részt venni, amikor időm engedi. Szívből ajánlom azoknak, akik az alkotásban szeretnének más tudatállapotba kerülni, pihenni és alkotni. Kihozza belőlünk azt, amit még magunk sem láttunk eddig megnyilvánulni. Kedvességével és segítőkészségével páratlan munkát végez!

 

 

Már több mint 1000 Aviva-kisbaba született a módszer segítségével olyan családokban, ahol meddőség volt az orvosi diagnózis!

A női és férfi tornát egyszerre tanuljuk meg a páros óra keretében. Egyéni időpontokban. Kényelmes személyes légkörben.

Az Aviva-módszer speciális gyógy- és hormonális hatású gimnasztikai torna.
Az orvosi diagnózist illetve kezelést nem helyettesíti.
Amennyiben egészségügyi problémája van, abban az esetben konzultáljon orvosával és az Aviva oktatójával a megfelelő megoldás megtalálásához.